Köpvillkor

Här kan du läsa om vilka betalsätt du har att välja mellan, med vilka leveranssätt du kan välja mellan och hur du går tillväga om du önskar returnera eller reklamera varan du köpt.
Den 13 juni 2014 trädde den nya distans- och hemförsäljningslagen i kraft. För att läsa mer om den nya lagen ber vi er besöka Konsumentverkets hemsida. 
När du slutför din beställning hos oss och genomfört din betalning har du accepterat det som står här i vårt köpvillkor! Det är därför viktigt att du läser igenom detta och har du några frågor eller är osäker kan du kontakta oss per email innan du gör ditt köp.

Hos Elsas hem finns inga minimibelopp vid beställningar. Alla ordrar är välkomna!
Du måste dock vara 18 år när du handlar .

Vi reserverar oss för eventuella fel gällande pris och texter i webbshoppen och fel i vårt lagersaldo som kan bero på en vara visat sig vara trasig/felaktig när den ska levereras.


Våra två olika betalningssätt

 
Fakturabetalning

När du väljer fakturabetalning bifogas fakturan i leveransen. Fakturan från Klarna har 30 dagars kredit.

Läs Klarnas köpvillkor här

Klarna Konto

Du kan handla med Faktura Klarna Konto hos oss där du kan välja att delbetala din order.
Om du valt Klarna Faktura (konto) tillkommer en fakturaavgift från Klarna på 20 kr. Om du valt delbetala tillkommer eventuella andra avgifter från Klarna. Läs köpvillkoren för mer information.

Läs Klarnas köpvillkor här

 

Kortbetalning

Kortbetalning finns för in- och utrikes kunder.

 


 


Fraktkostnader

Hämta själv på Borensvägen 66 Motala (ring 0141-233379 först)

0 kr

Alla ordrar inom Sverige

59 kr

Cardpayment outside Sweden

200 kr

 

Fraktfritt om ordersumman är över 1200kr

Önskas leverans utanför Sverige betala med "Kortbetalning med frakt utomlands", frakten blir då 200sek. 

When delivery to a foreign country, chose "Cardpayment outside Sweden" and freight charge is set to 200sek.
 


Leveranstid

Så fort din order har blivit godkänd, packar vi din order. Vi skickar ditt paket inom 1-3 arbetsdagar vilket innebär att det är då vår logistikpartner tar över ansvararet för leveransen av ditt paket.
Vi reserverar oss för dagar där vi fått onormalt många ordrar t.ex. vid REA och kampanjer eller tider på året då det normalt är många beställningar t.ex. runt jul.

Har du frågor om din leverans kan du kontakta oss per email.



Orderbekräftelse 

När du har gjort färdigt din order kommer du automatiskt att få en orderbekräftelse via mail till den e-postadress du angivit vid beställningen. 
OBS! Kontrollera att du anger rätt e-postadress. Om du inte får någon bekräftelse av oss kan du ha angivit en felaktig adress. Kontakta oss i så fall för att få en kopia av orderbekräftelsen.
Har du inte fått en orderbekräftelse inom några timmar kolla i dit spamfilter eller kolla med er mailleverantör om det kan ha fastnat i något filter. Vi gör vårt bästa med att se till att vår orderbekräftelse inte ska klassas som spam, men vi kan inte påverka detta.



Vad händer om produkten är skadad när jag får den?

Är någon vara skadad skall den reklameras till oss inom 14 dagar. Vi skickar då en ny vara och du får även ersättning för dina utlägg. Om varan utgått betalar vi tillbaka beloppet eller så kan du byta mot en annan vara. Transportskadat gods skall lämnas in till närmaste utlämningsställe inom 8 dagar tillsammans med allt emballage. Ett tips är att ta ett kort på skadan.



Vad händer om jag ångrar mitt köp?

Konsumentköplagen gäller när du handlar hos oss, det innebär att du har 14 dagars ångerrätt räknat från den dag du slutförde din order, inte den dag du hämtat ut ditt paket. Varor skall returneras oanvända och oskadade i originalförpackning, bifoga också kopia på följesedel och kvitto.
Vi betalar tillbaka värdet på varan (inte frakten).
Kontakta alltid oss innan du returnerar, maila till malin@elsashem.se. Skicka varorna i postpaket och ange om du vill ha beloppet insatt på Plusgiro, Bankgiro eller på bankkonto i svensk bank. Skicka inte mot postförskott då din vara automatiskt returneras till dig med ytterligare kostnader för er. Vid byte står kunden för de frakter och avgifter som uppkommer.

En ny lag för distanshandel trädde i kraft från 13 juni 2014 som innebär att du kan ångra ett köp även om du använt varan. Du har då rätt till viss eller hel ersättning för den återlämnade varan men ett värdeminskningsavdrag kan komma göras i samband med detta. Värdeminskningsavdraget beslutar vi när vi undersökt varan du återlämnat. Avdraget kan inte överklagas eller bestridas! 

Falska beställningar eller betalning med stulna uppgifter eller betalkort polisanmäls

 


Om Elsas hem

Elsas hem är ett biföretag till aktiebolaget Teknikprojekt med organisations nr.556616-0486 grundat år 2000.

Besöksadress:  Slussgatan 13, 591 62 Motala.

Telefon: 0141-233379

 

 
Vänta ett tag
Sidan laddas

Security System Check: - V8.46 | WFdOFF